HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser hos som kunde hos House of leads ApS
1. AFTALENS FORMÅL
Samarbejdet har til formål at hjælpe kunden med aktuelle og løbende behov ud fra kundens ønsker inde for følgende felter:
Salg og mødebooking – alle opkald sker i overensstemmelse med Forbrugeraftaleloven og Markedsføringsloven.
Customer Relations Management (CRM) systemer – al data behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Grundlag for samarbejdet
Først og fremmest vil vi gerne sige mange tak for tilliden til samarbejdet – den værdsætter vi.
Hvad end samarbejdet beror sig på – mødebooking eller CRM-system – vil vi altid
stræbe efter at efterleve professionelle standarder i vores arbejde for vores kunder.
Mødebooking:
Vi vil altid præsentere os på en høflig og professionel måde. Vi respekterer at ikke alle har lyst eller bør tilbydes et møde. Det vigtige for os er at finde frem til dem, der har interessen og behovet for jeres løsning/ydelse. Uanset udfaldet af samtalen behandles alle ens og med respekt.
Hos House of leads arbejder vi med en professionel tilgang til mødebooking. Vi skaber et godt grundlag for professionel dialog ved at involvere os i vores kunders forretning før, at der bliver ringet ud.
Vi ønsker at skabe de bedste forudsætninger for salg på de møder, vi booker. Vores hovedformål er at få kvalificerede møder med relevante emner for, at I kan præsentere jeres ydelse(r) eller produkt(er). Vi ønsker længevarende samarbejde med vores kunder, og derfor er det vigtig for os at have et godt samarbejde.
Vores fornemmeste opgave er at booke så relevante møder som muligt og få skabt nogle leads i processen – så I kan få mest muligt ud af samarbejdet og skabt nogle salg.
CRM:
Vi forsøger at gøre jeres arbejde med jeres salgspipeline så effektiv som muligt. Derfor hjælper vi med opsætning, support og automatisering af gentagne processer, så I kan spare tid på administrative opgaver og i stedet lægge jeres arbejdstid i at foretage selve salgsprocessen
2. AFTALE
Når kunden har skrevet under på kontrakten, modtager kunden en kopi af kontrakten som bekræftelse af aftalen.
Hvis mødebooking:
I aftalen får kunden mulighed for en lang række services inden for telemarketing/
mødebooking.
Hvis CRM:
I aftalen får kunden mulighed for en lang række services inden for opsætning af
CRM-system og automatisering. Aftalen er kun gyldig, hvis kunden har tegnet
abonnementet for CRM via House of leads partner-referral-link.
3. ØKONOMI/PRISER
Vores aftaler og priser varierer og er skræddersyet til den enkelte virksomhed.
Prisen afregnes hver 14.dag, ud fra det forhenværende tidsforbrug. Kunden har
altid mulighed for at følge tidsforbruget ved fakturering.
3.1 PRIS FOR SAMARBEJDET
Alle opgivne priser er ekskl. moms.
Mødebooking:
Ved timebaserede kontrakter afregnes prisen pr. påbegyndte halve time. Ved
mødebaserede kontrakter afregnes pr. booket møde – uanset om mødet endeligt
afholdes eller ej (denne regel er også gældende for aflysninger, gyldige samt
ugyldige – se pkt. 4.3). House of leads kan fravige disse generelle betingelser efter specialaftale med kunden. House of leads forbeholder sig retten til at ændre
prisen til det aftalte beløb, hvis det skulle opstå at der er fejl i kontrakten f.eks.
ved tastefejl eller lignende.
CRM:
Abonnement til samt betaling for CRM-system sker mellem CRM-udbyderen (ej
House of leads) og kunden. Individuelle udviklingsopgaver, som udføres af House
of leads som konsulent samt udvikler, afregnes som fast beløb eller på timebasis
efter aftale parterne imellem.
3.2 AFREGNING
Vi sender faktura til betaling. For virksomheder der ønsker elektronisk faktura,
som også underskrives elektronisk, tilsendes disse på e-mail til betaling via
e-conomic.
3.3 TIDSPUNKT FOR BETALING
Betalingen afregnes hver 14. dag med en bagudbetalt faktura. Fakturaen sendes
efter hver 14. dag, medmindre der er tale om en forudbetaling eller andet er aftalt.
Betalingsfristen: 8 dage efter
Ved manglende betaling sættes vores aftalte ydelser på pause indtil udestående
beløb er blevet indfriet – dette medfører ikke automatisk opsigelse af samarbejdet.
Vi kontakter kunden med påmindelse ved manglende betaling. Hvis ovenstående betalingsfrist ikke bliver overholdt af kunden sendes et rykkergebyr i henhold til lovgivningen. Rykkergebyret samt det udestående beløb har herefter en betalingsfrist på 10 dage. Kunden vil modtage påmindelser om manglende betaling, men ved yderligere manglende betaling anlægger vi sagen direkte videre til en advokat.
4. ANSVAR – BETINGELSER KUNDEN SKAL EFTERLEVE
Hvis House of leads ApS har overholdt alle punkterne i nærværende aftale, er kunden forpligtet til at betale prisen for den anvendte tid. Vi forventer dermed også at vores kunder betaler til tiden.
Hos House of leads ApS stræber vi efter at være proaktive i samarbejdet, men vi
forventer at vores kunder gengælder engagementet.
4.1 MØDEBEKRÆFTELSEN
Resulterer telefonsamtalen under en kampagne i en booking, booker vi det i den pågældende konsulents kalender og sender herefter en reservation. Det er så I ved at konsulenten nu er optaget i dette tidsrum. I reservationen står der også information om mødet, men ellers vil relevante oplysninger være at finde i mødebekræftelsen i får tilsendt pr. mail efter reservationen er oprettet i systemet.
Denne kampagneopsætning kan efter aftale fraviges.
4.2 MØDEINDKALDELSE
Efterfølgende skal I selv sende en mødeindkaldelse til den i mødebekræftelsen angivne kontaktperson, som vi har aftalt mødet med. I den forbindelse er det vigtigt at I læser den note, vi har skrevet i forbindelse med samtalen, da den kan indeholde vigtig information til mødeindkaldelsen og selve mødet.
• Mødeindkaldelsen skal sendes samme dag som I modtager den fra os.
• I står selv for accept af mødeindkaldelsen, og at rykke for det – eller at give os besked, hvis mødet ikke accepteres.
Det er altid en god idé at lave en agenda til mødet, eller sende en personlig mødeindkaldelse med relevante salgs-points, så det ikke blot er en tom mødeindkaldelse uden inspirerende indhold. Dette reducerer antallet af møder, der annulleres.
4.3 FOR MØDEBOOKING – AFLYSNING AF BOOKEDE MØDER
Aflysning af møder kan forekomme, men vi er naturligvis altid interesserede i
at få det genbooket. Derfor skal I inden for 24 timer efter I har modtaget aflysningen gå ind på jeres Adversus-konto og annullere mødet samt give besked
om årsagen til aflysningen. Så vil din respektive agent/Salgs- & kommunikationskonsulent modtage information om hvilket møde, der er tale om, årsagen til aflysningen samt informationen om kunden. Så bliver de registreret og evt. genbooket hvis muligt.
Har I ikke en kalender tilknyttet jeres konto på Adversus, bedes I sende en mail
omkring annulleringen til jeres respektive agent/Salgs- & kommunikationskonsulent.
Gyldig annullering ved:
• Kunden mødte ikke op til mødet uden forudgående varsel.
Aflysning/afvisning af mødeinvitationen, med/uden årsag til aflysning.
Ugyldig annullering:
• I har kontaktet kunden inden mødet og givet informationer, der er skyld i aflys
ningen.
• I aflyser mødet, på trods af ledig tid i kalender.
*Ugyldige annulleringer medfører ikke nogen form for økonomisk kompensation.
5. FOR MØDEBOOKING – START OG OPHØR AF SAMARBEJDE
*Information om opstartsforløbet i House of leads:
Et samarbejde går begge veje og salget afhænger af forberedelsen – derfor har vi stort fokus på at forberede os så godt muligt. Vores opstartsforløb er inddelt i 6 faser, som kan ses på billedet. Disse anbefales at blive gennemgået til vores Workshop før kampagnestart.
Vi benytter Adversus.io som en totalløsning til vores arbejde med mødebooking.
1. Udfyldning af ”Virksomhedsgennemgang”.
I udfylder et skema, hvor I med egne ord beskriver:
• Jeres ydelse, produkt og/eller service, og hvad der gør det unikke USP’er (Unik Selling Points)
• Hvem jeres konkurrenter er
• Relevant baggrundsinformation om salgsdialogen hidtil
• Særlige inputs til tone, målgrupper eller strategi
*Dette danner udgangspunktet for vores salgsstrategi, som vi udvikler sammen.
2. Deling af kalender og reservationer.
• I oprettes som bruger i Adversus.
• Herefter tilkobler I jeres kalender via en enkel guide.
Det giver os mulighed for at se ledige tidsrum og booke møder direkte.
Samtidig får vi overblik over, hvor I befinder jer geografisk, så vi kan planlægge møder med hensyn til kørsel og
transport.
3. modtagelse af informationsmateriale.
Potentielle kunder, der ønsker mere information før de takker ja til et møde, får tilsendt materiale via Adversus.
• Materialet kan indeholde en kort præsentation af jeres ydelse, produkt og/eller service samt en
personlig hilsen.
Det hjælper med at skabe tillid og sikre, at modtageren er klædt godt på til en samtale.
4. Oprettelse af kampagne og emnelister
Kampagner oprettes ud fra jeres ønsker og behov, så vi kan teste og tilpasse forskellige strategier.
Emnelister er nødvendige for, at vi kan tilbyde vores service.
Vi kan hjælpe med udtræk og segmentering af lister, så de matcher jeres målgrupper.
*Alle ringelister dobbelttjekkes altid, så vi sikrer kvalitet og relevans.
5. Udarbejdelse af script.
I samarbejde med jer udvikler vi et opkaldsscript, som vores agenter bruger i dialogen med potentielle kunder.
Scriptet bygger på de input, vi har modtaget i virksomhedsgennemgangen.
Det udformes med afsæt i neurologiske principper og understøttes af den nyeste teknologi.
Målet er at sikre høj relevans, skabe forståelse for målgruppen og aktivere et behov.
6. Igangsættelse af testperiode og løbende evaluering
Nu begynder selve indsatsen – og vi går i gang med at booke de bedst mulige møder.
I vil løbende være i dialog med jeres faste kontaktperson.
Det giver os mulighed for hurtigt at justere tilgangen, hvis der opstår behov eller nye indsigter undervejs.
Målet er hele tiden at optimere og sikre størst muligt udbytte af samarbejdet.kan ses på billedet. Disse anbefales
at blive gennemgået til vores Workshop før kampagnestart.
Vi benytter Adversus.io som en totalløsning til vores arbejde med mødebooking.
5.1 FOR MØDEBOOKING – WORKSHOP
Forberedelse før workshop: Vi vil få det bedste resultat af denne workshop hvis kunden har forberedt følgende inden:
– Virksomhedsgennemgang udfyldes af kunden
– Relevante branchekoder til segmentering
– informationsmateriale om firmaet (.pdf el.lign.),
– Info på konsulenter, der skal bookes møder for (fuldt navn, e-mail, tlf. nr.)
– Opsætning af DNS-Records (hvem administrerer jeres domæne?)
HUSK PC TIL MØDET!
Under denne workshop vil kunden deltage enten fysisk hos House of leads eller
digitalt over Microsoft Teams, og den vil indeholde følgende:
CEO: Hvordan samarbejdet vil forløbe, evt. markedsanalyse
Fælles: Virksomhedsgennemgang Agent: Udarbejdelse af script, fremgangsmåde
på telefonen og aftale om ugentlige statusmøder Onboarding-ansvarlig: Segmentering, kampagneopsætning i Adversus, kalender-synkronisering
5.2 OPSIGELSE
For mødebooking:
I vores vedvarende samarbejdsaftaler (dvs. f.eks. ej testkampagner) har kunden
følgende muligheder: Hvis kunden køber under 120 timer pr. måned, har kunden
en opsigelsesperiode på løbende måned + 1 måned.
Hvis kunden derimod køber over 120 timer pr. måned, gælder løbende måned + 3
måneder opsigelsesfrist.
Vores testkampagner kører med faste aftaler, hvor samarbejdslængden er defineret sammen med kunden (det vil fremgå i selve aftalen). Her er der mulighed for opsigelse i testperioden (jævnfør kontrakten), men følgende regler gør sig gældende:
Kunden vil minimum skulle betale for 50% af indgået timeantal, hvis kunden afbryder samarbejdet inden aftalt timeantal er opbrugt.
Eksempel: Indgået timeantal for testkampagne er 80 timer. Kunden vælger at afbryde samarbejdet efter 30 timer. Ovenstående regel træder i kraft.
Foruden allerede fakturerbare timer (30) er kunden nu bundet til også at skulle
betale House of leads differencen mellem opbrugt antal timer (eks. 30) og 50%
af aftalen (80/2 = 40 timer) – ergo skylder kunden i det tilfælde House of leads
(40-30 = 10) betaling for 10 timer. Det kan aftales at Ekstern Salg ringer ud for de
resterende 10 timer eller ej.
Afbryder kunden samarbejdet efter 50% af indgået timeantal er indfriet, men
inden det fulde timeantal er indfriet, træder ovenstående regel ikke i kraft. For
eksempel: Hvis kunden afbryder samarbejdet efter 55 timer ud af 80, så er det
mere end 50% (40 timer). Derfor faktureres der for opbrugte timer (55), og samarbejdet ophøres uden merkrav.
For CRM:
Abonnement samt binding dertil er en sag mellem kunden og CRM-systemudbyderen (ej House of leads). Det er muligt for kunden at bryde samarbejdet med House of leads som udvalgt kundeservice for derefter at indsætte et andet partnerfirma som ansvarlig. I dette tilfælde vil House of leads samarbejde samt overlevere relevant data til den nye tredjepart, der efterfølgende vil være kundeansvarlig.
6. DATABEHANDLING/RETTIGHEDER
Vi er dataansvarlige for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager
om vores kunder. Vores behandling af persondata sker i overensstemmelse med
gældende lovgivning om personoplysninger, herunder databeskyttelsesloven
(GDPR).
Al data opbevarer vi fortroligt og internt hos House of leads. Vi forbeholder os
retten til at gemme på kundeoplysninger, men hvis kunden ønsker at disse slettes
bedes du kontakte House of leads.
I forbindelse med vores samarbejdsaftaler, modtager vi kundedata (opkaldsdata),
som vi bevarer i mindst 545 dage. Du bedes kontakte os, hvis du ønsker at vi
sletter dine data i vores system – så får vi det fjernet.
For mødebooking:
ADVERSUS – Samarbejde med tredjemand
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi benytter os derfor af eksterne samarbejdspartnere og leverandører (og databehandlere) til at udføre opgaver på vegne af os.
Eksterne samarbejdspartnere kan f.eks. levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting og markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder, der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Hvis du skulle være i tvivl om hvordan Adversus behandler data etc. (har vi linket
nedenunder)
https://www.adversus.io/tos
https://trust.adversus.io/
For CRM:
Vi beytter os af PipeDrive som udbyder af CRM-system.
PipeDrive opbevarer data gennem AWS i Europa. Læs mere herom:
https://support.pipedrive.com/en/article/how-secure-is-my-data-in-pipedrive
PipeDrive er tredjepartsudbyder og data controller af persondata. For viden om
hvordan PipeDrive behandler GDPR-relaterede sager, læs mere herom:
https://support.pipedrive.com/en/article/pipedrive-and-gdpr
6.1 KUNDENS RETTIGHEDER
For mødebooking:
Når vi udfører kampagner, sørger vi altid for at holde dialogen med kunden for
at sikre at samarbejdet fungerer. Som kunde hos Ekstern Salg sørger vi for at
du bliver taget hånd om, men vi har specificeret gyldig og ugyldig annullering af
møder, som er booket under punkt 4.2.
For mødebooking samt CRM:
Der er ikke fortrydelsesret på vores services, da aftalen er bindende. Dog kan vi
altid ophæve aftalen, hvis samarbejdet ikke fungerer. Se afsnit 5.2 om bindingsperiode.
Hvis du ønsker at vi sletter dine data fra vores system, bedes du kontakte os (se
pkt.6).
6.2 FORTROLIGE INFORMATIONER
En forudsætning for samarbejdet er, at kunden og House of leads ApS har en indforstået aftale om at al fortrolig udveksling af viden og informationer mellem begge parter forbliver fortrolig, hvis andet ikke er aftalt.
Vi videregiver ikke dine personoplysninger uden accept.
7. ÆNDRING I AFTALEN
Hvis der er en gensidig enighed mellem kunden og Ekstern Salg ApS om ændringer i aftalen, vedlægges ændringerne som tillæg til denne aftale, og tillægget underskrives af begge parter, før det er gyldigt. Danske love er gældende.
8. KONTAKT
Ekstern Salg kontaktes via e-mail og telefon. Kontaktpersonen vil typisk være
Henrik Rasmussen, CEO. Vi har åbent alle hverdage.
Mandag til torsdag: 8.00-16.00 Fredag: 8.00-13.00
9. ÆNDRINGER
Væsentlige ændringer sker ved skriftlig aftale (se pkt.7).
10. LOV & VÆRNETING
Da det er en dansk virksomhed, er det Danmarks love (https://danskelove.dk/)
der gælder. Vi vil anbefale at sagen løses ved mægling (https://konfliktloesning.
dk/ydelser/maegling/). Vil du indbringe en eventuel sag vedrørende uoverensstemmelser (sagsanlæg), så indbringes den til:
Retten i Aarhus
Vester Alle 10-12
8000 Aarhus C
Tlf: +45 99 68 78 00 Mail: aarhus@domstol.dk
11. VERSION OG DATO
Disse handelsbetingelser er gældende fra [01/11-2024].
Sidste opdatering: [04/06-2025].
Version 2.0 – Gældende fra [04/06-2025].
Vi forbeholder os retten til at ændre eller opdatere disse betingelser. Den nyeste
version vil altid være tilgængelig på eksternsalg.dk. Ved at fortsætte med at bruge
vores tjenester accepterer kunden de gældende betingelser.
De bedste hilsner
Henrik Rasmussen
CEO & Partner, HOUSE OF LEADS
HR@Houseofleads.dk